
Nysgerrige eller utilfredse kunder – se hvem der sparer mest
Findforsikring har undersøgt, hvorfor danskerne indhenter tilbud på deres forsikringer, og hvad de får ud af det.
Der er mange gode grunde til at indhente tilbud på sine forsikringer. Nogle giver sine forsikringer et eftersyn, fordi de flytter, andre oplever prisstigninger, mens andre igen bare er nysgerrige; hvor meget kan jeg mon spare?
Men årsagen er med til at afgøre, om du får bedre betingelser, og hvor meget du kan spare. Det viser en undersøgelse blandt 1.056 danskere, der har brugt Findforsikring i år.
Nysgerrighed bliver belønnet
Utilfredse kunder er mest tilbøjelige til at skifte selskab. Måske fordi ni ud af ti får bedre betingelser.
Dem der oplever prisstigninger hos nuværende selskab sparer mest ved at skifte. Nemlig 2.417 kroner i gennemsnit.
Syv af ti, der undersøgte markedet af ren nysgerrighed, valgte at skifte. Deres nysgerrighed bliver belønnet med en gennemsnitlig besparelse på 2.222 kroner.
Mindst hvert andet år skal du undersøge priser og dækninger for dine forsikringer, så du sikrer, at de passer til dine behov. Klik her, hvis du vil indhente tilbud på dine forsikringer.
Årsag til at tjekke | Valgte at skifte | Fik bedre betingelser | Sparede i snit |
Er flyttet | 54 % | 71 % | 1.442 kr. |
Er utilfreds | 74 % | 92 % | 2.158 kr. |
Fik nye behov | 36 % | 80 % | 2.176 kr. |
Er nysgerrig | 69 % | 70 % | 2.222 kr. |
Det blev dyrere | 52 % | 67 % | 2.417 kr. |
Kilde: Feedback fra 1.056 danskere, der har brugt Findforsikring i år.
Bedømmelsesoversigt
Gennemgå denne artikel nedenfor
Artikel anmeldelser
There are no reviews yet. Be the first one to write one.