Prisstigninger får loyale kunder til at tjekke deres forsikringer
Der kan være mange grunde til at lave et forsikringstjek. Men især højere priser og utilfredshed får danskere, der har været kunde i samme selskab i mere end fem år, til tasterne. Det viser en ny undersøgelse.
”Det er jo egentlig ikke så mærkeligt. Hvis man gang på gang oplever at ens forsikringsselskab hæver priserne, så må man jo undersøge, om ikke et andet selskab kan tilbyde det samme billigere,” siger Kasper Kjems.
Han er marketing manager i den gratis service Findforsikring.dk, der netop hjælper danskerne med at lave forsikringstjek.
Derfor laver danskerne et forsikringstjek
Findforsikring.dk har undersøgt, hvad der får loyale kunder til at lave et forsikringstjek. De har inddelt danskerne i to grupper, efter om de har været kunder i samme forsikringsselskab i over eller under fem år.
Tre ud af 10 loyale kunder har lavet et forsikringstjek det seneste år på grund af prisstigninger eller utilfredshed. Det er næsten dobbelt så mange som i gruppen af danskere, der har været kunde i samme selskab i under fem år.
Har været kunde i under 5 år |
Har været kunde i over 5 år |
|
Flytning eller ændrede behov | 31% | 26% |
Prisstigninger eller generel utilfredshed | 17% | 30% |
Nysgerrighed | 36% | 31% |
Andet | 17% | 13% |
Kilde: Undersøgelse blandt 6.307 danskere, der har brugt Findforsikring.dk i 2016.
Bedømmelsesoversigt
Gennemgå denne artikel nedenfor
Artikel anmeldelser
There are no reviews yet. Be the first one to write one.